Ten wpis nie będzie o konkretnej kuchni, choć jest konkretną (tą ostatnią) inspirowany.
To nie miał być blog tylko o przechadzkach po prawdziwych i wymyślonych na potrzeby magazynów czy firm wnętrzach. Chciałam w nim też mądrze (!!! :DDD) rozprawiać o trendach, pomysłach, stylach. Wrzucać smakowite i wypróbowane przepisy na białe potrawy.
A ciągle i ciągle robię to samo.
Dość, bo zacznę kochać tylko czerwone kuchnie! ;D

Czas na pomysł:
Co zrobić, jeśli wprowadzasz się do nowego ale używanego mieszkania, budżet masz skromny, a w nowym lokum kuchnia nudna albo nie do końca piękna?
Albo gdy zamierzasz zmienić kuchnię... kiedyś, w dalekiej przyszłości, ale teraz chcesz ją nieco odpicować, żeby jeszcze jakiś czas nie denerwowała swym opatrzeniem albo uszkodzeniami na frontach.

Pomysł dla tych, co albo nie chcą, albo nie mogą wydać na odnowienie kuchni dużych pieniędzy, a ich kuchnia wymaga jednak jakiegoś działania.
Nie jest to rozwiązanie tylko do białych wnętrz. Zresztą biel traktuję umownie, bo jak jakaś kuchnia mi się podoba, to wystarczy, że na blacie stoi biała miska i już mogę uznać, że ta kuchnia jest biała ;)))

Żeby podrasować kuchenne meble lub ściany, wystarczy nam folia meblowa albo po prostu samoprzylepne cokolwiek ;D Może być taśma dekoracyjna na przykład. Albo gotowa naklejka (wiem! to pójście na łatwiznę i w ogóle fu!)
Zamiast naklejek jest jeszcze opcja: farby, pędzel, może własny szablon (gotowy szablon, patrz: gotowa naklejka! ;D).

Naklejki czy farby mogą być w dowolnych kolorach, gładkie lub wzorzyste (farby wzorzyste..., taaaaak), błyszczące lub matowe.
Możemy je zastosować na frontach meblowych, ale też i np. na płytkach ściennych lub na tym, co na ścianach mamy. Albo na brzegach półek, na uchwytach. To zależy tylko od Waszego pomysłu, Waszej potrzeby i Waszych upodobań.

A to moje ulubione przykłady.

Kuchnie biało-czarne; minimalistyczne, graficzne zdobienia. Naklejki lub pociągnięcia pędzla nie przysiadły tylko na meblach!
Te kontrastowe, proste i jasne kuchnie podobają mi się chyba najbardziej. Również dlatego, że można je dowolnie aranżować za pomocą ulubionych dodatków. 






 



Trochę więcej koloru: naklejki i ścienne rysunki. Mogą się znaleźć nawet na kuchennym oknie, na starej tapecie albo na lodówce. 
Już się boję, co powie Kasia, jak zobaczy wąsy...
 










To ostatnie zdjęcie uwielbiam. Nie uwierzycie, ale to są naklejki.
No cóż, zamiast biec po nie do sklepu, można wziąć w ręce pędzel i paletę i wyczarować na ścianie swój kulinarny temat ;) 

Natomiast kuchnia z chmurką na drzwiach górnych szafek skojarzyła mi się od razu z czasami studenckimi i  pomyślałam, że te "budżetowe", młodzieżowe rozwiązania są czasem najlepsze!

Te fotografie to tylko inspiracje, można je u siebie odtworzyć albo przetworzyć.
Ale świnki i jajka są tak fantastyczne, że z chęcią zaraz bym je do siebie, bezczelnie, skopiowała ;D


xoxo
Wasza fu :)
 



51 komentarzy

  1. Super super... ach te wasy! ;) Ale tez i chmurka niczego sobie...
    A wiesz ja wlasnie musze moja kuchnie planowac, i pomyslu jakos brak.. Wiem jedno bedzie biala ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Kasia powie: Prawie zawal!!
    Myslalam, ze beda jakies mini, dyskretne, a toto tak sie rzucilo w oczy, zem prawie podskoczyla!
    Rany, powiedzialabym ci, ktore mi sie najbardziej podoba, ale nie moge, bo jak zaczne szukac, to znowu zobacze TO.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja tu trafiłam .... i już się cieszę i zostaję .....
    Właśnie wprowadziłam się do białej kuchni .... trochę ją koloruję ustawiając po kolei kubeczki, dzbanuszki i takie tam .
    Czekam aż zaparzę herbatę i poczytam wpisy .
    Pisz Kochana , szukaj i inspiruj!
    Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. Kobieto kocham Cię za te Twoje blogi:) Zapraszam również do mnie na candy:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ciekawe pomysly:) BArdzo ciekawe;-)

    OdpowiedzUsuń
  6. piękne inspiracje :0 niektóre też i sama tworzę produkując naklejeczki ;) jak coś chętnie służę pomocą :)
    p.s. zauroczyły mnei te pastelowe kolorki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Biała miska w kuchni, która kuchnię czyni białą, bardzo mnie rozbawiła:):):)
    Pozdrawiam noworocznie FuNitko!

    OdpowiedzUsuń
  8. Kochana Fu i te piękne inspiracje!
    Przydają się mega teraz, gdy planuję nową kuchnię :)
    buziak:)

    OdpowiedzUsuń
  9. Świetne inspiracje:-)
    przesylam pozdrowienia i moja nominacje:-)

    OdpowiedzUsuń
  10. Zaglądam tu często, ale im częsciej zaglądam, tym bardziej nic nowego nie ma! Czekamy!

    OdpowiedzUsuń
  11. Lodówka z wąsami WYMIATA !! :P

    OdpowiedzUsuń
  12. CUDOWNE FOTKI,PIĘKNIE,POZDRAWIAM JOLA Z DOBRYCH CZASÓW

    OdpowiedzUsuń
  13. Fajne fotki. Wrzucam coś alternatywnego ;)
    http://kuchnieportal.pl/aranzacje/0/27/biale-meble-w-kuchni--czy-warto-sie-zdecydowac.html
    Ja wiem, że warto !

    OdpowiedzUsuń
  14. Jak widać, to co nas ogranicza, by zrobić fajne i ciekawe wnętrze, to nie pieniądze, lecz tylko nasza wyobraźnia:-) Fajne kuchnie :-)

    OdpowiedzUsuń
  15. Jak widać coraz bardziej popularne są białe kuchnie, ciekawe jak długo, zawsze można przemalować, biały kolor :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo lubię białe kuchnie. W moim domu goszczą meble Serpe (www.serpe.pl). Mimo, że białe - łatwo zachować czystość, meble się nie niszczą i wciąż wyglądają jak nowe. Polecam - dobry stosunek jakości do ceny. :)

    OdpowiedzUsuń
  17. Funitko fajny blog, ja tez lowciam białe kuchnie ;))

    OdpowiedzUsuń
  18. Bardzo inspirujące zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetne i proste pomysły! Szczególnie urocze są jajka na szybie i świnki na ścianie. Ja też się wpisuję do klubu wielbicieli białych kuchni. To moja, jeszcze trochę surowa, bo fotografowana tuż po remoncie. Chyba nad żadnym pomieszczeniem w domu tyle się na nagłowiłam, co nad tą kuchnią. Ale warto było, bo jest w miarę funkcjonalnie.
    https://picasaweb.google.com/lh/photo/9cIXtejaLE9hpeVwSh4rfdMTjNZETYmyPJy0liipFm0?feat=directlink
    Pozdrawiam serdecznie i dziękuję za posty z inspiracją. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  20. Mi się podoba biel połączona z czarnymi dodatkami i do tego w kuchni ledowe oświetlenie szafek. Świetna sprawa.

    OdpowiedzUsuń
  21. Biały to mój ulubiony kolor na ścianie. Lubię gdy jest jasno :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Salon i kuchnia to musi być perełka mieszkania, nie wyobrażam sobie, by bym nie dopracowany! Własnie dlatego chcę zatrudnić projektanta z krwi i kości.

    OdpowiedzUsuń
  23. baaaardzo nietypowa kuchnia, warto spojrzeć na nią z każdej strony i wynieść z niej coś dla siebie. Według mnie jest genialna :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Teraz białe kuchnie są modne, uwielbiam takli klasyczny klimat, niestety nie mogę namówić męża na remont i zmianę mebli.. znacie jakieś sprawdzone sposoby??

    OdpowiedzUsuń
  25. Ja wychodzę z założenia, że taką białą kuchnię warto przełamać jakimś kolorem, np jeżeli chodzi o blat czy kolor ścian.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ja też uwielbiam biale kuchnie i sama taką mam u siebie. Robi ogromne wrażenie na gościach, którzy nas odwiedzają :)

    OdpowiedzUsuń
  27. Myślcie, że zastosowanie fototapety która optycznie powiększa wnętrze, to dobry pomysł? Nie ukrywam, że chciałabym użyć fototapety do aranżacji kuchni.

    OdpowiedzUsuń
  28. Biała kuchnia czemu nie, taka zawsze będzie modna. A dla urozmaicenia można wprowadzić kolorowe dodatki. Na przykład na https://duka.com/pl/jedzenie-i-serwowanie-potraw/kawa-i-herbata można wybrać jakiś fajny dzbanek, który też będzie taką dodatkową dekoracją.

    OdpowiedzUsuń
  29. Ja też lubię białe wnętrza, bo są niesamowicie estetyczne. Myślę też, że nigdy nie wyjdą z mody. Śmiało można powiedzieć, że są ponadczasowe.

    OdpowiedzUsuń
  30. Białe kuchnie wyglądają super, schludnie i w ogóle :D Kiedyś myślałem nad białym salonem, ale jak znalazłem na stronie https://icon-concept.pl/ ofertę mebli loftowych to nie mogłem wybrać inaczej. Właśnie skończyłem aranżować cały salon i czekam tylko na jakieś obrazy co żona zamówiła

    OdpowiedzUsuń
  31. Dla mnie w kuchni kluczową kwestię odgrywa wyposażenie. Ostatnio udało mi się kupić w sklepie https://www.leifheitsklep.pl/ wagę kuchenną w atrakcyjnej cenie.

    OdpowiedzUsuń
  32. Wspaniałe inspiracje. Lubię taki styl. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  33. Biały to mój ulubiony kolor na ścianie.

    OdpowiedzUsuń
  34. Ja też uwielbiam biale kuchnie i sama taką mam u siebie

    OdpowiedzUsuń
  35. Ja mam niestety dosyć mało ustawną kuchnię, więc każde nowe meble muszą być robione na wymiar. Przy niedawnym remoncie w domu znalazłem bardzo ładne meble na wymiar w stylu loftowym. Bardzo odświeżyło to wygląd całego mieszkania

    OdpowiedzUsuń
  36. Bardzo ciekawe wzorki, może i u siebie takie zastosuje;) Tu może i ekologiczne propozycje od http://betterbetter.com was zainteresują

    OdpowiedzUsuń
  37. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  38. Świetny pomysł na urozmaicenie mebli kuchennych! Tymczasem dla tych, którzy poszukują swojej wymarzonej kuchni polecam ten sklep internetowy https://meblelupus.pl/12-meble-kuchenne-szafki. Wszystkie oferowane meble kuchenne są być ładne i praktyczne, a zarazem tanie.

    OdpowiedzUsuń
  39. Kiedyś rodzice opowiadali mi o czasach, kiedy kupowało się meble „na całe życie” ;) Teraz podejście do tego jest zupełnie inne bo meble wymienia się raz na kilka/kilkanaście lat. Największą różnicą jest duża dostępność materiałów. Płyty meblowe z różnym wykończeniem powierzchni dziś dostępne są od ręki, dlatego też coraz więcej osób decyduje się na zakup mebli na zamówienie.

    OdpowiedzUsuń
  40. Woow super! Mnie od zawsze urzekająkuchnie białe. Biała kuchnia wygląda nowocześnie, przestronnie i świeżo. Ale może też przyjmować klasyczny wariant – np. w stylu prowansalskim. Białe fronty szafek najczęściej są lakierowane i efektownie błyszczą.

    OdpowiedzUsuń
  41. Biały kolor, wbrew pozorom, najłatwiej utrzymać w czystości. Ja zrobiłem sobie ciemną kuchnię i do tej pory żałuję. Widać każdy, nawet najmniejszy, zaciek. :(

    OdpowiedzUsuń
  42. Kiedyś białe kuchnie widywało się bardzo często. Sam taka miałem, choć to nie był wówczas szczyt marzeń ale takie szafki były i takie się miało. teraz w nowoczesnym i eleganckim wydaniu białe kuchnie powracają i cieszą się coraz większą popularnością. Mnie osobiście podoba się takie połączenie białego z czarnym na zasadzie kontrastu.

    OdpowiedzUsuń
  43. Super wyszło. Bardzo mi się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  44. Całość prezentuje się fenomenalnie :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.

Instagram